Monday, October 24, 2011

WIRA BOLEH MENJADI DERHAKA..


Assalamualaikum,

Selamat hari isnin pada semua yang sudi singgah, situasi hari ini pada aku telah mengiyakan dan mensahihkan apa yang dikatakan 'dunia ini bulat, kadang-kadang kita di atas, dan adakalanya kita akan di bawah" dahulunya kitalah dianggap sebagai pejuang dan wira dan akhirnya kini kita dianggap petualang bangsa dan negara, dahulunya dianggap petualang kini disangjung sebagai wira dan penyelamat....Dunia ini kejam tetapi hanya untuk mereka yang cepat lupa diri dan hala tuju sebenar. Maka berhati-hatilah.



Wira boleh menjadi derhaka, derhaka pula boleh juga menjadi wira. Seseorang yang dihukum pada suatu masa, mungkin dihargai pada masa yang lain. Kemungkinan juga seseorang yang dihargai kini, akan dihukum pada masa yang akan datang.

Sebab itu setiap kita hendaklah berpegang kepada asas-asas kebenaran yang disepakati oleh ad-din dan manusia sejagat. Bukan berpegang kepada sesuatu yang bersifat politik dan isu semata.

-Dr Maza
 


wassalam.

6 comments:

Haszrol said...

ada kaitan dengan mat indera ker?

harrazdani said...

hazrol : takde kaitan...ianya terlalu umum...berlaku di mana-mana, kalau kita lihat sekarang peristiwa terbaru di libya.

RHI said...

betul tu, kita tak tahukan apa akan terjadi di masa depan

Unknown said...

uncle kumpul komik jejak wira ..err ada kena mengena tak dengan isu yg ko utarakan nih? larikkkkk !!!

Abu Bagi said...

adakah sama erti dgn pembelot..:D

SoLy SoLicious said...

kebenaran yg penting