Wednesday, March 2, 2011

KALAU BERPOLITIK BIARLAH BERTAMADUN.


harrazdani@mind : saya jumpa gmbar ini dlm FB..tergerak hati untuk memberi sedikit komen.

kalau berpolitik biarlah bertamadun....tak kiralah daripada parti mana sekalipun. kalau dah sampai ke tahap ini...tak tahu lagi di mana nilai dan etika kemanusiaan..dan tahap pemikiran masyarakat kita berpolitik pada hari ini..

negara lain dah maju ke depan dengan corak politik yang lebih nampak kebijakannya...tapi kita di Malaysia nampaknya masih di takuk lama atau semakin terkebelakang 

kepada mereka yang tidak sensitif melihat gambar di atas mungkin ada sesuatu yang tidak kena dengan dirinya..walaupun berbeza fahaman politik...kita sebagai umat islam sedikit sebanyak akan tergerak hati kecil ini...."macam mana mereka sanggup pegang dan membawa sepanduk seperti ini" ...kalau saya, letaklah gambar siapa sekalipun....saya takkan sanggup membawa sepanduk sedemikian.


melihat gambar di atas...kadang-kadang terfikir sejenak...orang luar lebih menghormati berbanding kita di Malaysia...saya bukanlah peminat beliau..tetapi saya mencintai orang-orang alim seperti beliau....termasuklah DR Harun Din, DR Maza, DR Khir Johari dan banyak lagi..

semoga Allah memberi hidayah kepada semua umat islam terutamanya saya sendiri untuk menilai setiap perbuatan yang ingin dilakukan sebelum sesuatu perbuatan itu menampakkan kita seorang yang terlalu tidak cerdik dan menampakkan kerendahan tahap pemikiran kita....

No comments: