Sunday, March 20, 2011

artis malaysiakini

harrazdani : setiap post dalam blog ni, biasanya saya akan selitkan picture utk lebih menarik...tp pic ni saya fikir sepuluh kali...nak letak ke tak...jika saya tidak letak gambar ni  mungkin kita akan tertanya-tanya siapa yang dimaksudkan..bukan niat saya untuk menjaja kisah sebegini, tetapi mungkin tuan empunya diri yang zalim pada dirinya ( zalim = meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya).

hari ini apabila menjadi artis, seolah-olah memperolehi satu tiket untuk mereka berpakaian sebegini rupa tanpa mengira sensitiviti agama dan adat setempat..apa yang mendukacitakan artis ini adalah artis malaysia dan beragama islam kalau tgk pada namanya la (miera liyana).

saya berharap selepas ni pihak yang berwajib menetapkan garis panduan pemakaian kepada artis di Malaysia agar tiada yang mengambil kesempatan dan alasan menjadikan kemodenan sebagai lesen untuk berpakaian sebegini. kalau dulu allahyarham datuk Muhammad Rahmat mantan menteri penerangan boleh tetapkan syarat berambut pendek kepada semua artis lelaki jika ingin mendapat ruang di RTM...mengapa tidak sekarang peraturan baru yang menetapkan kesopanan pemakaian diambil kira jika seseorang artis itu ingin tampil di khalyak atau media cetak...lain la jika sekarang ini...corak pemakaian di atas lebih baik daripada artis lelaki berambut panjang. kes sebegini bukan sekali dua..dah banyak kali...mana menteri bertaraf pak haji ni...tido kaaa...

No comments: