Wednesday, May 9, 2012

[VIDEO] WANITA PUKUL ANAK KECIL TANPA PERIKEMANUSIAAN





Bila aku tengok video ni terfikir aku tentang dunia ni dah semakin hilang nilai kemanusiaan dalam diri setiap insan. Mengapa ia berlaku? tepuk dada tanya iman. Aku harap video ni akan sampai kepada pihak berkuasa dan tindakan sewajarnya dapat diambil kepada wanita yang memukul dan merakam video (bersubahat) dalam video di atas.  

Berdasarkan info, kejadian di atas berlaku di Sepang Selangor. Wanita dalam video aku tak pasti sama ada beliau ibu atau pengasuh kepada kanak-kanak malang tersebut. Apa tindakan kita sebagai orang awam....bagi aku kita share video ni bagi semua orang tahu dan sekaligus menarik perhatian pihak berwajib untuk mengambil tindakan. Buktikan kita semua bencikan kekejaman..


PEMBETULAN : KES NI DAH LAMA...PEREMPUAN NI PUN DAH DITUDUH DI MAHKAMAH. CUMA VIDEO NI BARU MELETUP DUA TIGA HARI NI.
--------------------------------------------------------------------------------
Apparently the video of the baby being beat was from last year. someone just tweeted this:

Dherpina Meme Haf @CikHaf
Guys, that was last year's case charged in PJ court. The lady has pleaded guilty. My friend was the DPP for that case. Please spread! #true


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

HARAP SEMUA DAPAT SEBARKAN SEMULA STATUS DARI PDRM INI...




6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

hilang selera mkn tadi lepas tgk :(

Anonymous said...

18 bulan aje?! Kalau aku dpt betina sial ni mmg aku haaaaaaaaaa

Anonymous said...

18bulan blum cukup tu, berbanding dengan kesakitan dan penderitaan c bby..bagaimana keadaan cbby msa ni? nak juga tau cerita c bby :)

Anonymous said...

18 bulan x cukup bg jer seumur hidup..bayi yg tak berdosa menjadi mangsa nya,,,ya allah ya tuhan ku.......akhirat nnti padah lah kau...seoga x terjadi di mana2 lg.....please...sy kesian akan bayi itu....

khairul said...

aku rasa mcm nk ludah jer pompuan tu

ummi said...

dimanakah rupa seorang wanita yg sanggup berbuat demikian terhadap seorang bayi yg belum mengenal erti kehidupan