Tuesday, July 12, 2011

Malaysia Vs Arsenal 13 JUL 2011 | Lidah Arsenal dihati tetap Malaysia


Assalamualaikum dan salam sejahtera, esok perlawanan persahabatan dan boleh dikatakan perlawanan tipu-tipu antara Malaysia dan Arsenal....saya bukanlah peminat Arsenal apatah lagi Liverpool tetapi kehadiran mereka sedikit sebanyak memberi keterujaan kepada seluruh peminat bola sepak tanah air khusunya peminat Arsenal..."lidah Arsenal tetapi dihati tetap Malaysia" saya harapkan begitulah yang tersemat disetiap sanubari peminat Arsenal walaupun hadir ke stadium mengenakan jersi 'The gunners.' Mereka hadir hampir tiga ribu orang bagi menyaksikan sesi latihan yang diadakan oleh pasukan gergasi Liga Inggeris itu.di Stadium Bukit Jalil pada petang tadi...

Namun begitu, walaupun perlawanan ini dianggap sebagai hanya perlawanan persahabatan, bagi saya ianya merupakan medan terbaik  untuk  kesemua pemain negara  merasai bahang beraksi bersama bintang - bintang ternama dunia di atas padang..bayangkan benteng pertahanan kita akan berdepan Van Persie dan Samir Nasri ...fuhh memang mencabar..tak masuk lagi Arshavin, Wallcot dan Song...Manakala barisan serangan akan menghadapi benteng pertahanan yang serba mantap pasti akan menguji kewibawaan Nurshahrul Idlan Talaha, Syafiq Rahim dan rakan-rakan lain untuk menggempur benteng Arsenal nanti.

Apa yang saya harapkan pemain Malaysia dapat menunjukkan satu mutu dan kualiti bola sepak yang boleh dibanggakan walaupun mungkin secara moralnya kita akan tetap kalah walaupun kita menang....kerana jika kita menagpun orang akan kata "biasalaaa Arsenal bagi jer tu" dan jika kita kalah pun orang akan kata " biasalah Arsenal tu brooo" jadi walau apapun keputusan Malaysia akan kalah pada malam esok....yang menang hanya kualiti dan semangat yang perlu ditunjukan kepada seluruh peminat bola sepak tanah air...atleast jika kita kalah...kita kalah bermaruah dan jika kita menang ia merupakan satu bonus dan pasti menjadi tonik berharga untuk pertemuan dengan negara jiran Singapura bagi sesi kelayan piala dunia nanti....Malaysia boleh....

21 comments:

Syuxer said...

aku takut player2 mas neh injured nanti huhu..bro penyokong man utd??

Bui Junaidi said...

syg nya MU tak join..kalau x dpt jugak tengok kembar bui main..huhu

harrazdani said...

syuk ; yup red devil die hard fan a.k.a kipas susah mati...

bui : saper kembar bui...jii sung park ker...huhuu

Fathiah Hamim said...

go3! tak kesah la kat sesapa pun. hehehe

cucu umie said...

all the best bt team malysia... incya-ALlah dpt banyak manfaat dripada perlwanan tersebut

alif haris said...

aiceeh .. lidah arsenal dihati tetap malaysia !! woohh !!

klu aku MU .. ngeh3 ^^

mindaKhayaLan said...

arsenal....tp xdpt pegi...bz...malaysia do your best...tp jgn sampai injured...

Wanie said...

jadi kalau diorg menang sbenarnye arsenal bagi can ke?hehe

Kapten Atok said...

aku nak MU datang malaysia. haha

harrazdani said...

wanie : biasa laaaa alasan standart,

kapten : 2 tahun lepas dah mai....siap dua game lagi tuuu...

minda khayalan : betulll jgn sampai injured...utamakan yg lebih penting.

alif ; kita serupa..huhuu

ayie : betul tu pengalaman tu penting

fatihah : sokong dua2...hahah

abglan said...

Jom lepak mamak ramai2

ArulchelseA said...

aku sokong malysia la.. kih kih

syuxer tk kan tak tau lg HD ni kipas mati MU..kih kih kih

harrazdani said...

abglan : setuju ngan abg lan...lepak kedai mamak pakai baju MU...hahaha

arul : dia tak tahu aku ngan fergie ada MOU...

ZWAN SABRI said...

minx2la Malaysia menang.. Barula satu dunia tabik spring sama Malaysia.. ;)

MySuaraBlog: Wordless Wednesday #2

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

wag -wag diaorg tak bawak..hancus hancus

yatie Awang said...

tak sabar tunggu perlawanan...

Afikah Aziz said...

sokong malaysia..mintak2 menang hehe :p

fuad ansari said...

kalau arsenal gol, depa sorak..
kalau malaysia gol, depa tetap sorak..
best betul game macamni kan.. (",)

kotak bulat said...

hehehe...malaysia boleh punya...sokong malaysia... :)

Muhd Aizie said...

Malas nak tengok match ni.

Khairil said...

harap2 malaysia boleh membaham meriam arsenal..