Monday, July 25, 2011

Entry santai | perempuan bersuamikan lelaki "kacak" cepat puas??

 sekadar hiasan

Assalamualaikum dan salam sejahtera, tajuk memang menarik kan... Bagi aku laa tahap maskulin seseorang lelaki itu terlalu subjektif..ia bergantung pada pandangan personal setiap wanita, Mungkin pada matanya teman lelaki atau husbandnya maskulin umpama Brad Pitt tetapi pada mata orang lain tidak..jadi kalau lelaki itu maskulin dimatanya tetapi tidak pada orang lain macamana sesuatu kajian itu menjadikan faktor yang subjektif ini sebagai tanda aras penentu kepada kajian mereka...tapi kalau kita fikir secara logiknya ada benarnya juga...;)..jom layan artikel di bawah ni.

Kajian ahli antropologi dan psikologi merumuskan bahawa wanita yang mempunyai teman lelaki kacak lebih ‘cepat’ dan ‘kerap' mencapai kepuasan ketika berasmara, lapor berita Agensi. Penyelidik juga merumuskan bahawa faktor mencapai kepuasan itu ada kena-mengena dengan kemahuan melahirkan zuriat lebih bermutu kerana ada bukti menunjukkan bahawa wanita mahu berasmara untuk hamil. 

Kajian terbabit dijalankan di Universiti Pennsylvania State memfokuskan kepada kehidupan seksual 110 pasangan heteroseksual, yang melaporkan siapa yang mencapai kepuasan dan kekerapannya. Responden lelaki diukur berdasarkan wajah maskulin, pandangan orang lain mengenainya, penampilan maskulin yang berasaskan pendapat pasangan dan siapa yang lebih agresif di tempat tidur. Responden lelaki juga diminta mengukur sejauh mana tarikan mereka kepada wanita.

Wanita yang menganggap pasangan mereka sebagai maskulin dan dominan dilaporkan lebih kerap dan lebih awal mencapai kepuasan berbanding dengan pasangan yang kurang kacak. Wanita yang pasangan mereka menarik juga lebih kerap mencapai kepuasan ketika atau selepas ejakulasi lelaki. Kekerapan wanita mencapai kepuasan seks disebabkan masturbasi pula tidak disebabkan rupa paras pasangan mereka. “Oleh itu, kehamilan dikaitkan dengan orgasm wanita mungkin efektif atau mungkin apabila persetubuhan berlaku dengan lelaki maskulin,” kata penulis dalam kajian yang disiarkan Jurnal Evolution and Human Behaviour.
 


p/s: macam blog penulissenja pulak rasanyer uhuhuhuh...pendapat aku kajian ni 50/50 laaa ada pro and cont...pendapat korang lak macam mana.

18 comments:

Kapten Atok said...

kepuasan yer

jangan gelojoh ah
relaks. foreplay lama2


eh komen ni mcm lucah

Anif Abdullah| AA said...

nasib belum kahwin.haha..nice info :)

iKhRam said...

kalau berdasarkan fakta ni.. nampaknya, ...

huhu.. kesian la bakal isteri saya.. sabar je la.. hahaha

wan_cikgumuzik said...

kah kah kah.. backlink PS plak kat situ.. kah kah kah...

Kalau entri info mcm nih xde hal laa... BG jer sumberr.. memang sah2 artikel nihh bukan angh punya...

errr.. nak puas?? minum laa tongkat ali.. Kah kah kah kah..

yatie Awang said...

oooo....macam tu ek, tak tahu pula...nak bagi pendapat pun susah ni

simanis said...

Fuhhh!!! Entry tak menahan...

Agreed, it is subjective too be discussed...

But, men biasa nya could imagine beyond the expectations...right???

Owh, Brad Pitt...hehehehe

simanis said...

*to...typo...

Cik Baju Kurung said...

malu pulak nak komen . haha =)

TYNTHA LANA said...

da jadi sensitif lak entry ni,hahahahhaha. boleh tak nk tulis...

"saya tak kahwin lagi..pakwe pun takda" ahahahahah. main2 lak,dusshhh! hehehee

soal puas tak puas ni subjektif la abgdani..sama gak soal kecantikan..bila ditanya,cantik itu apa2,mcm2 pendapat kita terima.. kalau harap kacak je menjadi penanda aras kepuasan dlm hbgn intim.. habistu..yang dpt laki tak kacak mcmna... dunia ni pun..ramai yg tak kacak mcm gambar hiasan tu.. ceh ceh..tetiba sayu plak..ahahahaha.

~omputih suka kan buat kajian mcmni? dan mereka benar2 mengkaji :)

Jiejah Gorjes said...

errrr im speechless!

Bui Junaidi said...

hubby bui hensem dan maskulin di mata bui..nk komen pasal kepuasan tu takut di salah erti pulak..huhu..

Syuxer said...

hahah syuk xde pengalaman lagi bro..

so syuk rasalah kepuasan dalam hubungan intim adalah bergantung bagaimana seorang suami berperanan melayarkan kapalnya ketika lautan bergelora..opsss..ni dah lebih hahahah...

soal kacak atau tidak,isteri sudah bijak menilai..mungkin isteri redha kehebatan yang dimiliki suaminya..heheh..

Khairil said...

kepuasan itu satu perkara yang terlampau subjektif untuk diperkatakan...tetapi aku percaya wajah dan fizikal itu mungkin ke arah kepuasan nafsu sahaja...kepuasan hakiki bergantung kepada cara dan kaedahnya...(aku berlapik gila dalam komen ni..)

Green Apple said...

No komen...

ArulchelseA said...

macam blog tu ke..memang btul mcm blog tu bro.. kih kih kih... gurau2 je bro..

peasanan utk bro..jgn sebut2 nama tu bro..nnt tk pasal dia kata lu maki dia bro..kih kih kih

Fathiah Hamim said...

tak paham tak paham. =P

bungaitucantik said...

eh yeke?? xtaw plak coz blom kawin lagi..huhu.. tp kalau dah xde rezeki nak ada anak walaupun lelaki kacak pon xleh wat ape..

caliph shuriken said...

blom kawen.. so singgah bca comment cukup laa, hukk...