Sunday, August 14, 2011

Entry renungan | rupanya aku dah dapat BE, dah running 14 hari...alhamdulillah



Assalamualaikum dan salam sejahtera, esok dah hari empat belas kita berpuasa dan alhamdulillah BE yang Allah bagi sepanjang empat belas hari ni insyaallah aku akan gunakan sebaik-baiknya... Nanti dah habis tiga puluh hari dah jadi ME tak tahu sempat tak nak dapat lagi tahun depan.....Harap semua boleh faham maksud yang ingin aku sampaikan. Walaupun aku tak pernah dapat BE dari Nuffnang tapi aku tahu macam mana perasaan mereka yang terima BE, gembira dan ada yang buat entry khusus pasal benda ni, tahniah pada kawan-kawan aku tu...alhamdulillah rezeki. Tapi dalam kita tak sedar semua kita sebenarnya mendapat BE yang paling beerti dan berharga sejak empat belas hari yang lalu.....

Kalau biasanya kita dapat BE dari Nuffnang kita pulun blogwalking sampai lebam, apa kata dah dapat BE dari Allah ni kita pulun buat amalan yang baik dan disunatkan sepanjang bulan ni....kadang-kadang kita terleka termasuklah aku sendiri..Sebab apa ? sebab kita tak nampak depan mata hasilnya, kalau BE nuffnang ni kita nampak depan mata..jadi kita pulun habis-habisan....Camtu lah lumrah manusia...dalam sedar tak sedar rupanya aku dah dapat BE yang paling istimewa dan sebelum ia jadi ME baik aku pulun...alhamdulillah..

p/s harap wancikgumuzik berpuas hati dengan entry aku ni yang setiap perenggan tak lebih dari 7 baris..huhuh...nice tips.

26 comments:

kotak bulat said...

heheh..rezeki bulan ramadhan tu,..
jgn lebih 7baris dalm 1 perenggan..tips menarik tu.. :)

harrazdani said...

iskkkk KB ni faham ke tak ni BE yang aku maksudkan ni....hmmmm

wan_cikgumuzik said...

kah kah kah kah... siap bagi tips plak kat situ.. tak pasal2 aku plak yg terlibat ngan entri nih.. hahaha

tahniah bro sbb dah dapat BE.. pulun laa trafic sket bagi earning tggi..

harrazdani said...

wan : aku bukan dapat BE dari nuffnang laaa...tak baca laaa ni...hahahah

Fad said...

btl2..1 perenggan jgn byk2 tulis...org mls nak baca nti..hehe..

Bui Junaidi said...

bui faham BE tu bukan BE nuffnang tu,tp BE ni stand for apa pulak..?

ChaCha said...

hehehe...sgt pendek! amazing!

suaraheaRty said...

Tengok tajuk , ingatkan dapat BE dr Nuffnang. . .urmm. . .tu lah kdg saya pun pun terleka tentang BE dr Dia di bulan baik ni , 14 dah kan tapi saya jalani mcm hari2 biasa je , x brp nak memanfaatkan pun BE yang di beri :(

ecadwinkyasha said...

BE stand for?....*curiosity*

cunndaa said...

cikgu wan mmg tak baca n3...kakakaaa..

smg kita sama2 pulun BE sepanjang bulan ramadhan ni..
nanti kita sama2 tunggu ME malam raya nnt..

ME = Malam Edulfitri.

harrazdani said...

ecad : BE (buffered earning) hanya nama untuk mentakrifkan sesuatu perkara...dan semua orang faham..BE dalam dunia blog bermakna satu anugerah atau satu kelebihan untuk mereka yang terima....jadi saya menterjemahkan nilai dan maksud BE tadi dalam konteks bulan ramadhan yang kita lalui sekarang....

Saiazuan said...

alhamdulillah, murah rezeki :)

kiz said...

ramai plak yg tak faham eh..btol tu..30 hari kita kumpul seberapa yang dapat..semaksimum yang boleh..semoga amalan kita diterima Allah.

ArulchelseA said...

kih kihkih.. ramai tk paham ni kot..aku nyaris2 tk paham..nasib dpt mnyelamatkn diri..kih kih kih

Titisan Hujan said...

BE?
ME?
stand for?

dop tau neh.acu oyp teh

Titisan Hujan said...

BE?
ME?
stand for?

dop tau neh.acu oyp teh

alif haris said...

hehehe .. nuff nak bg duit raya tu harrazdani :)
tahniah :) hehe

syiela said...

Alhamdulillah.. moga tahun depan sempat lagi merasa BE di bulan ramadhan dan ME hari ke 30nya...

Aku Afzal said...

tahniah bro :)

*wah cikgu wan ada tegur cenggitu??noted!!

emy zulaiha said...

tue la..kite kene kejar jgk BE dlm bulan ramadhan..skrg mmg takkan nampak hasilnya..kat akhirat kite mampu tersenyum BE kite tinggi! =) salam ramadhan.

Cik Bell said...

yup betul tu..jika BE dari Allah kita boleh nmpak mesti manusia berlumba2 ketagih nak tambah BE tu ;)

Anak Wak Mail said...

Alhamdulillah,,dapat ape tu??hehe

ecadwinkyasha said...

ooo.BE konteks for ramadhan rupanya..hehehe...ingatkan ada maksud lain.hikhikhik :)

Khairil said...

wah..ada tips lagi ni...boleh implement nanti...yang ni pasai BE ramadhan kan...semoga BE kali ini digunakan sebaik mungkin bro...

pamie said...

selamat menghayati bulan ramadhan bro..

cucu umie said...

kehkeh...sokong ayat bro.. adkh kita tlh mengejar amal kita pada bulan pose ini..hohoh BE tetap BE tpy malam kitA??