Friday, October 14, 2011

SIARAN LANGSUNG KELANTAN VS TERENGGANU SUKU AKHIR PIALA MALAYSIA 14 OKTOBER 2011 | KEPUTUSAN PENUH KELANTAN VS TERENGGANU 14 OKTOBER 2011

 
  1. Salam to all my friend, malam ni merupakan kemuncak kepada dua pasukan pantai timur yang akan menentukan nasib mereka samada layak keperingkat seterusnya atau pun hanya berpuas hati di peringkat suku akhir sahaja.
  2. Bagi aku satu kebangkitan yang dramatik memang amat-amat dituntut oleh seluruh rakyat Kelantan terhadap kesebelasan pemain Red Warrior pada malam ini.
  3. Sebagai peminat aku harap bermainlah dengan penuh semangat kesukanan dan para penonton juga perlulah meraikan semangat itu dalam bentuk yang baik dan terpuji.
  4. Pihak FAM juga bagi aku perlulah menyediakan pegawai perlawanan yang benar-benar fit dalam erti kata lain boleh mengawal keadaan perlawanan dengan lebih baik agar setiap keputusan yang dibuat bukan berlandaskan emosi dan  faktor persekitaran yang semestinya kita semua ketahui amat getir dan mencabar.
  5. Ketiadaan beberapa tonggak bagi kedua-dua pasukan menjadikan perlawanan ini kelihatan lebih seimbang..tetapi aku dapat rasakan tekanan lebih kepada pasukan kesayangan aku The Red Warrior kerana disamping kehilangan tiga tonggak utama mereka perlu mencari dua gol untuk memadam dfisit gol yang dimiliki oleh Terengganu..
  6. Aku ramalkan Kelantan akan menang di Kota Bharu 2-0 dan sekaligus mara ke semi final dengan jumlah perbezaan jaringan ditempat lawan. insyaallah
  7. Apa pun jangan terlalu ghairah untuk mendapatkan gol awal...kita perlu relaks dan cuba menekan lawan dengan penguasaan bola melalui hantar-hantaran pendek...kerana sikap ghairah itu kadangkala akan memakan diri sendiri..
  8. Namun bola itu bulat, kita masih ada 90 minit untuk diharungi...ayuh sek kito...kito ore klate bako oghe brani...jangan cepat mengaku kalah...selamat berjuang GOMO KLATE GOMO...
  9. Keputusan terkini akan diupdate semasa perlawan berlangsung. (refresh untuk result terkini)
KEPUTUSAN SEMASA / TERKINI

KELANTAN  LWN TERENGGANU
     2                -          2           
(3-5 agregat)
(STADIUM SULTAN MUHAMMAD IV KOTA BHARU)
            TERENGGANU MARA KE SEMI FINAL...TAHNIAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 comments:

SoLy SoLicious said...

sye seorang rakyat jelata terengganu mendoakan agar Terengganu menang :))

harrazdani said...

soly : semoga berjaya...hehehe

Anonymous said...

TERENGGANU AKAN MENANG MALAM NI. KEPUTUSAN SERI KAT KELANTAN MALAM NI...

Anonymous said...

just wait n see....x yah gaduh2...