Friday, August 19, 2011

Entry info | jika anda ingin di rompak, diculik dan dirogol..sila abaikan mesej ini.



MAKLUMAT PENTING POLIS


Mesej penting untuk semua terutamanya golongan wanita yang ingin ke tempat kerja, ke sekolah, Kolej seorang diri jika terjumpa kanak-kanak menangis di jalanan dan menunjukkan anda alamat tempat tinggalnya dan meminta anda untuk membawanya ke alamat tersebut, TOLONG BAWA DIA KE BALAI POLIS YANG BERHAMPIRAN. Walau apa pun yang berlaku, jangan sesekali pergi ke alamat tersebut, kerana ini adalah taktik terbaru satu kumpulan yang ingin MEROMPAK, MENCULIK dan MEROGOL. 

Tolong sebarkan kepada saudara yang terdekat dan kawan tentang maklumat ini untuk menghindar perkara yang tidak diingini berlaku.

Daripada ASP Suman Kumar D9 - Bukit Aman.


P/S aku pernah bagi tumpang seorang makcik tua berbangsa cina, dia  takder  alamat, cuma tahu tempat yang  dia nak pergi aku pun dengan baik hati hantarlah makcik tu ikut dia ..sampai-sampai rumah kedai (kawasan industri) aku dah syak tak baik kat makcik ni...sampai kawasan tu dia macam meninjau-ninjau tak tahu mana nak pergi...last aku suruh turun jer...hahaha jahat tak aku...aku rasa tindakan aku betul demi keselamatan aku dan adik aku. kejadian ni berlaku  di Serdang Selangor. Moralnya dunia sekarang ni nak berbudi kena fikirkan tentang diri dan kewajaran sesuatu tindakan yang ingin dilakukan, jangan main tolong jer sebab ramai    beruk bertopengkan manusia sekarang ni..jadi berhati-hatilah.

13 comments:

ArulchelseA said...

buat baik berpada2..jangan buat baik... buat jahat jgn sekali..buat bnysk kalii..mulia dibalas syurga ..dosa dan sengsara..ini hukum karma.....

gila nama...
gial harta..
gila kuasa..
semua gilaaa....

-hukum karma-wings-

Cheq Sue said...

as a women memang kena hati2... kalau drive memang tak layan sape2 yang nak numpang ni... takot sesangat... sekarang bukan boleh percaya...mcm2 orang boleh buat. tq msg ni..

♥Aien Najwa♥ said...

haish bahaye nie..
mcm2 kes betolla..
xpela..
nice info..

cik ungu said...

byk kali dgr peringatan cmni.

tapi kalau betul2 nampak budak nanes camtu, mesti dah tak fikir semua ni.

rase kesian n tak sampai hati lagi melimpah2. bahaya camnie.

Fathiah Hamim said...

melampau la. nanti dibuat nya betul2 budak tuh sorang2, takda orang nak tolong. hmmm

Terbelog said...

aku pun baru nak letak info ni
untuk panduan bersama

AIEN NOT ALIEN said...

takut dengan dunia sekarang ni...dah tak selamat sangat...ada je taktik jenayah... kena lebihhhhh berhati2..

kalau ternampak budak sorang2 tolong la...kan da pesan terus bawa ke tempat yg sepatutnya..BALAI POLIS..jangan bertindak sendiri jika ada keraguan...

simanis said...

takut nyerrr bila bace ni...manusia ni macam macam peel sekarang!

caliph shuriken said...

zaman skrg ni kena hati2 sentiasa.. kita x tau bila org niat x elok kt kita kn...

Khairil said...

manusia skrg ni tak boleh percaya sgt ..tgk muka saja baik tapi hati belum tentu lagi...kena beringat dan berwaspada selalu...

senyumSOYA said...

macam2 cara la pnjht skang.. berhati2 and jgn jalan sorang2.. at least bersua..^^"

alif haris said...

huu ..
memang skrg bahaya ..
nk buat baik sgt kt orang pn pikir 10 kali dulu

Wanzi said...

dunia semakin moden... manusia sanggup buat apa saja demi kepuasan diri.. So harap berhati2 sebelum membuat sesuatu tindakan....