Wednesday, January 11, 2012

KELANTAN VS SELANGOR PKNS 13 JAN 2012 | SELEPAS LION XII DIJINAKKAN, KELANTAN JANGAN TERLALU YAKIN


KELANTAN VS SELANGOR PKNS 13 JAN 2012 | Salam sahabat, Kemenangan bergaya pasukan Kelantan vs Lion XII boleh dianggap sebagai tonik paling berkesan buat Kelantan untuk mengharungi Liga Super 2012. Kemenangan Ke atas Lion XII bukan sahaja membolehkan Kelantan mengutip tiga mata penuh tetapi mengembalikan sokongan dan keyakinan penonton terhadap pasukan Kelantan selepas tewas pada perlawanan merebut Piala Sumbangsih di Bukit Jalil tempoh hari. 

Berdasarkan apa yang aku saksikan dari perlawanan tertunda semalam, Kelantan memulakan aksi di Stadium Jalan Besar dengan rentak yang  sedikit goyah di mana dilihat pasukan Lion XII lebih banyak mengasak ke kubu pasukan Kelantan. Barisan Pemain V. Sundramoorthy ini tampak lebih selesa dan yakin bermain di atas padang tiruan manakala Kelantan dilihat agak bergelut untuk mencari rentak di atas permukaan padang sedemikian. Jaringan awal Lion XII dijaringkan oleh pemain pertahanan Baihakki Khaizan pada minit ke33. Namun sebelum tamat separuh masa pertama Kelantan berjaya menyamakan kedudukan menerusi rembatan cantik Norshahrul Idlan Talaha hasil umpanan cantik Daudsu Jamaluddin pada minit ke45. 

Bermula pada babak kedua Kelantan bermula agak baik dan tersusun dan kerap mengancam kubu lawan. Kemasukan Norfarhan bagi mengantikan Nurul Azwan Roya kelihatan memberi suntikan tenaga di barisan sayap pasukan Kelantan. Hasilnya pada minit terakhir babak kedua Kelantan berjaya mendapatkan sepakan penalti ekoran kekasaran penjaga gol Lion XII ke atas pemain import Kelantan Muhammad Ghaddar. Sepakan penalti tersebut berjaya diempurnakan oleh Ghaddar dan seterusnya membawa pulang tiga mata untuk Kelantan ke Kota Bharu. 

Perlawanan menentang Selangor PKNS  hari ini dilihat agak mudah kepada pasukan Kelantan. Selangor PKNS pada perlawanan pertamanya telah  tumpas kepada Johor FC 2-1. Namun barisan pemain Kelantan tidak boleh leka dan terlalu yakin agar senario perlawanan Piala Sumbangsih tidak berulang di Kota Bharu. 


Wassalam

No comments: