Wednesday, May 23, 2012

FULL VIDEO DEBAT PTPTN KHAIRY JAMALUDDIN VS RAFIZI RAMLI 22 MEI 2012 | VIDEO PENUH DEBAT PTPTN 22 MEI 2012


DEBAT PTPTN KHAIRY JAMALUDDIN VS RAFIZI RAMLI 22 MEI 2012 | SIARAN LANGSUNG DEBAT PTPTN KHAIRI JAMALUDDIN VS RAFIZI RAMLI 22 MEI 2012. Sebelum ini dah banyak kita saksikan debat antara ahli politik tanah air, yang paling kita ingat ialah debat Datuk Seri Anwar Ibrahim vs Datuk Shabery Chik dan yang terakhir antara Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng vs Datuk Chua Soi Lek (Presiden MCA).

Namun pada malam tadi  senarionya berlainan sedikit kerana melibatkan dua pemimpin muda yang boleh saya katakan berani, berkaliber dan merupakan pemimpin politik masa depan negara. Insyallah satu sejarah akan terpahat dan satu tamadun baru dunia politik M'sia akan tercipta.Insyallah.Sama2 kita doakan.

Apa yang membanggakan para hadirin yang hadir turut menunjukkan kematangan yang baik dan moderator juga mampu mengawal majlis dengan berkesan. Debat tersebut berakhir pada jam 11.30 malam tadi dan yang paling penting kita semua yang menonton mendapat input atau info yang berguna dari hasil perdebatan tersebut.

Debat bukan hanya untuk mencari pemenang namun yang lebih penting daripada itu adalah untuk mencari kebenaran. Lastly saya tertarik dengan cabaran moderator yang mencabar Perdana Menteri Malaysia DS Najib dan DSAI untuk sama-sama hadir ke pentas yang sama sebelum PRU 13 nanti..berani sungguh Dr Mazlee ni...syabas. Kepada yang tak berkesempatan boleh layan video yang saya sediakan di bawah.

Bahagian 1


Bahagian 2


Bahagian 3


3 comments:

Mail Kulim said...

Ana BN pun tidak PR PUN TIDAK. Pada pendapat ana hutang tak perlu dihapuskan....besar jumlahnya...orang lain nak guna juga wang itu. Hafizi sebagai pengarah strategik sepatutnya merangka menambah kebaikan bagaimana nak dapatkan hutang itu balik...hutang tetap hutang oiii. Manifesto PR yang lepas-lepas pun tak tertunai...janji tinggal janji...jangan jadi pakar strategik, setakat bercakap...ana pun boleh bercakap.

keyboard warrior said...

assalamu'alaikum..
thank 4 sharing dis video..:)

sedikit pertmbahan,heheh
-dr.maszlee mmg berani, kalau dlm dewan kuliah, dia mmg natural.. kritikan yg dy bg samaad kerejaan atau pembangkang, memang membuka minda kami.. mmg dr.mazlee ni hebat! ^^

Anonymous said...

Hutang memang tetap hutang.sdap bunyinya.mintk blik la suma hutang negara yg dbebankn oleh kroni yg trpaksa dbayar oleh rkyat.bn yg dh lbh 50 thun tdbir ngara pun bnyak jnji x buat lg.pdhal stma pun dia pegang.maaf.debat mnarik.