Tuesday, May 17, 2011

orang melayu terlalu banyak berkias


Hari ini kerajaan mengumumkan bulan depan semua harga bahan api termasuk minyak petrol RON95 akan dikaji semula. Dalam perancangan rasionalisasi subsidi yang diterajui oleh PEMANDU ia sememangnya sudah sampai masanya untuk dikaji semula.

Kerajaan mengumumkan langkah tersebut lebih awal agar kita semua bersedia. selepas kajian tersebut belum dapat dipastikan samada ianya naik atau terus kekal, kalau turun rasanya tak mungkin.... jadi saya rasa dalam hal ini terlalu banyak mereka ini bermain dengan ayat, dan kata-kata yang memberi seribu persoalan kepada kita.

Kalau nak naikkan harganya cakap sahaja RON95 akan dinaikkan bulan depan habis cerita, dan sememangnya kita sudah bersedia dan mak cik, pak cik, pak guard, nelayan, petani, buruh dan pekerja kilang semuanya telah lama bersedia.

14 comments:

sobri yaacob said...

memang ckap berkias2... lpas ni naik la smua.. hope lpas krajaan ambil action ckit..tntang kenaikan minyak :)

harrazdani said...

sobri : semua naik....kita naik angin

liyana said...

already prepare for it..
hmm.

ABU said...

*ok! ron95 akn dinaikan bln dpn..keh keh

tul la, nak nik cakp je la naik..tp adakh kemungkinan akan diturunkan jugak?..mari kita tunggu dan lihat..

untungla aku pakai motor jak p kerja...vommm!! :D

harrazdani said...

liyana : sentiasa bersedia

harrazdani said...

abu ; dulu motor isi rm4 dah full skrg rm 5 blm tentu...;-0

Jahidih Saili said...

sangat setuju..cakap biar jelas..kan..

motor wave buruk sy tu, sy isi rm5 pun xpenuh skrg ni..apalagi bila dah naik..

harrazdani said...

jahidih : generasi sekarang dah tak main kias2 dah....

Rtp Farra Arisha said...

alaah itu ini semua nak dinaikkan. btw, let's they decide the best for all of us ok. just wait and see only we can do now! :))

adan said...

yah.. mereka suka berkias..! klu minyak naik agak2 masuk tv3 tak?

risa said...

jom lari pi pulau kasih sayang jom...bosan sudah dok mesia..emmm

harrazdani said...

RFA : yeah...power it's in your hand.
adan : masuk, tapi lepas slot sukan..
risa ; ada ke pulau kasih sayang ? ;-)

Fitri Senin said...

setuju..setuju

Budak Botak said...

he3, btol tue. Ckp biar straight to the point...

Entry terbaru -> Kerry Campbell Cucuk Anaknya Berumur 8 Tahun Dengan Botox... (",)