Wednesday, June 29, 2011

jika masih di masa 'itu'



Assalamualaikum dan salam sejahtera, semenjak melangkah keluar dari alam universiti a.k.a seorang pelajar...dalam hidup ini barulah memikirkan nilai tangunggung jawab dan cabaran hidup  yang sebenar, kadang-kala terlintas di fikiran betapa alam yang ditinggalkan itu penuh dengan keseronokan dan kenangan dan ianya mungkin ada yang akan tersimpan rapi di dalam sanubari hingga ke akhir hayat.. 

Jika masa boleh diubah saya secara ihklasnya mahu pulang ke saat itu.....dan sesiapa yang masih di tempat yang saya ingin pulang itu...manfaatkanlah ia sebaik mungkin kerana ramai yang ingin berada ditempat anda sekarang selepas mereka meninggalkannya tanpa apa-apa kebanggaan dan kehebatan. 

keluarlah dari zaman itu sebagai orang yang lain daripada yang lain, kerana kelainan itu akan memberi lebih erti untuk kita kenang hingga ke penghujung nyawa...belajarlah bersungguh-sungguh. itu pesan saya pada mereka yang masih ada masa 'itu'

18 comments:

ArulchelseA said...

btul tu bro..masa tk boleh diundur kmbali kih kih kih

fa said...

terima kasih.. sy akan lebih menghargai kehidupan sbgai student ni dgn sebaik mungkin.. :)

MARIA LIZA said...

andai masa dapat diputar kembali, maria nak kembali ke zaman sekolah menengah...terlalu banyak kenangan yg indah sukar dilupakan, keseronokan yg tak terhingga dan perbetulkan apa yg tak betul terutamanya yg melibatkan perhubungan...wah hebat tul..seb baik Hubby tak baca..sensitip lak nanti...

s u a r a h e a R t y said...

semalam sudah tiada lagi , esok pula tiada yang pasti , maka , hargai dan nikmati apa yg ada hari ini :)

Syuxer said...

betul tuh bro..aku sendiri rindui zaman tersebut..zaman itula aku dapat kawan ramai,lepak2,bebas wat pe saja...nakal bertempat..:)

sekarang,hidup harus diteruskan kerna mungkin aku akan berdepan situasi dan tanggungjawb yang lebih besar kelak seperti bro..:)

ABU said...

serius very nice entry..super like..

Cik Asma BLuppy said...

btul tu. abes status stdent ,mst byk tanggungjawab...

Azzah said...

nak balik ke zaman student jugak

kotak bulat said...

em..kb msih dizaman tu,, jd kb akan manfaatkan btul2..supaya nnti tak menyesal sb terlepas.. :)

cucu umie said...

setiap masa itu memang tidak boleh diundurkan lagiu tapi jadikanlah pedoman apa yg lepas supaya kelak dlm kehidupan kita akan lebih baik..

p/s; enjoy menjadi seorng student..

Khairil said...

betul bro...kepada mereka yang masih ada 'masa itu' gunakanlah peluang yang ada itu dengan sebaik-baiknya...manfaatkan ilmu untuk kegunaan sepanjang kehidupan...

Terbelog said...

mmg tepatkan
peribahasa
masa itu emas

kokser kokdam said...

Stuju!..
bagi yang masih alam menuntut sepenuh masa, sila manfaatkan sepenuh nye..

bile da keje , terase rugi sbb xbnyak yg diisi waktu itu dulu..

tia @ Ini Kisah Tia said...

bukan tak menghargai . tapi kadang ada perkara yang membuatkan seseorang tu untuk meneruskan masa "itu" ..

kiz said...

Sesungguhnya demi masa..manusia itu dalam kerugian..

Bui Idzra Ryn said...

andai dapat ku undurkan putaran dunia..^_^

fardhilah said...

betul... slalu rindu waktu² kat campus~

josrevalution said...

tahniah bro ben folo u blog...bro ben rupanya pandai bw juga yer..hehe
Terrorist Takedown-game pc pilihan dan teringan