Saturday, June 11, 2011

solat boleh mengubati penyakit mati pucuk



Menjaga allah bukanlah bermaksud allah itu lemah, tetapi jaga allah adalah bermaksud melaksanakan apa yang diperintahkan dan meninggalkan apa yang dilarang. Dalam utusan semalam, ada satu artikel yang saya fikir menarik untuk dikongsi iaitu kehebatan solat dalam mengubati penyakit mati pucuk antara petikan artikel tersebut ialah  " dalam Kajian saintifik menunjukkan masalah mati pucuk yang menghantui 40 peratus lelaki dunia berusia 40 tahun ke atas boleh diatasi dengan menunaikan solat.

Solat fardhu yang dilakukan 5 kali sehari disamping solat sunat serta sunat tahajjud menjadi terapi positif ke atas sistem andrologi dan kekuatan tenaga batin lelaki.  Kajian pakar kejuruteraan bioperubatan Universiti Malaya (UM) Profesor Madya Dr Fatimah Ibrahim membuktikan senaman pengaktifan otot lantai pelviks dapat melancarkan pengaliran darah dan mengurangkan masalah disfungsi ereksi atau mati pucuk" .

P/S sesungguhnya dalam solat itu ada seribu satu khasiat dan manfaat.

3 comments:

Shiema Sufian said...

suke info ini. menarik :)

kokser kokdam said...

so, org yg mati pucuk ialah org yg x solat..

hahaha

kiddin

Hakim-Tips Tenaga Lelaki said...

Salam Harrazdani,

Bagus info ni.. salah satu faktor mati pucuk adalh dr sudut psikologi terutama masalah stress..Solat yg khusuk dapt memberi ketengan jiwa. secara langsung dapt mengurangkn masalh stress.