Sunday, October 2, 2011

umat islam di Malaysia terlalu sibuk berpolitik | pembinaan gereja terbesar Asia di Bukit Jalil



Salam to all my friend, aku petik dari facebook..DR Zainur Rashid Zainuddin, yang aku peliknya tiada plak heboh dalam media tentang pembinaan gereja ni,  biasanya di Malaysia kalau tertinggi, terbesar, terkecil, termiskin, ter dan ter ter lagi..memang cepat berita ini tersebar...buat apa nak sorok-sorok...1Malaysiaaa...maaaa..

Bagi aku  orang islam sibuk sangat berpolitik....dedah sana sini tentang aib orang itu dan ini...yang lain pulak sibuk pasal khawin 12 juta laa, hantu toyol laaaa...gosip sana-sini...tapi agama macam mana pulak weii.... Kepada semua khususnya mereka yang berstatus ulama, mufti dan mereka yang dibayar gaji...ambil bantal tidurrr semua lagi bagusslaaaa...

Apabila umat, ulama' dan umara' sepakat untuk tidur....

Calvary Church 6 tingkat ini bakal menjadi kompleks gereja yang terbesar di Asia dan kini di dalam proses pembinaannya di Bukit Jalil. Pada tahun 1972 dulunya, Keahliannya CC hanyalah seramai 120 orang tetapi kini telah menjangkau 7000+ di atas usaha gigih mereka.

Dengan motto 'PREACH' yang diimani dan dilaksanakan, maka hasilnya semakin terserlah ke hari ini.

P-Preach the Gospel to ALL nations
R-Research and publish materials on church leadership and missiology
E-Encourage and train pastors, leaders and missionaries
A-Assist churches in developing their missions program
C-Conduct evangelistic rallies, missions and church growth conferences
H-Help coordinate relief projects for humanitarian needs globally

Sudah menjadi sunnah alam bahawa hasil dan kejayaan hanya akan datang dengan usaha dan pengorbanan. Maka perkembangan ini tidaklah begitu mengejutkan sangat. Jangan tuding jari kepada mereka yang lain dengan berlakunya banyak kebocoran, keciciran dan kemurtadan di kalangan umat Islam tetapi tanyakanlah kepada diri kita sendiri tentang sumbangan kita kepada Islam yang diimani ini.

Toleransi agama bukan bererti bahawa semua agama itu sama tarafnya (pluraisme agama) dan ancaman agenda kristianisasi global harus ditangani secara teliti bersama-sama. Mengkritik dan menyalak kepada orang luar tidak lain dan tidak bukan, hanyalah semakin melondehkan kelemahan diri umat Islam sendiri.

Para pemimpin samada dari BN & PR, para alim-ulama, pemimpin NGO dan umat Islam yang prihatin dengan harga aqidah umatnya mesti terus bekerja bersungguh-sungguh untuk mempastikan agenda Islam terus diperjuangkan.


p/s: orang islam di Malaysia terlalu sibuk berpolitik....kita macam mana..kalau tanya aku/..apa sumbangan aku yer...hmmm atleast aku dah lama tak ke KFC dan Mc'D ..kira sumbangan kecil aku laaa tu...kalau aku ada kuasa lain plak sumbangannya...sebagai umat islam hentikanlah debat sana sini...yang akhirnya membawa perpecahan...yang rugi umat islam juga...kalau si A betul ikut laaa..kalau si B betul ikut jer laaa....jangan taksub..sokong ikut tajuk laaa brother, bukan ikut hawa nafsu....

22 comments:

Ezad Skytech said...

pernah terbaca pasal pembinaan gereja ni kat Bukit Jalil..tapi yg peliknya..tak pernah dihebahkan pon...mungkin da nak siap da tu..

tapi mungkin ramai yg belum tahu tentang pembinaan gereja terbesar di Asia ni..kenapa dibina disini..? Terbesar di Asia pulak tu..

ArulchelseA said...

uikk besar ni...ada sesuatu ni.. tu di didiamkan..

nagakeciks said...

aku akan lalu kawasan pembinaan nih setiap kali aku ke opis ... dulu siap letak iklan keliling "There is hope" kalo xsalah ... pastu dah start orang sebut2 pasal gereja terbesar , dah xde dah iklan

tengok struktur binaan gempak n besar , tunggu jelah siap nanti camne ..

n betul la cakap ko , umat Islam sibuk bertelagah pasal politik , mende lain terus xnampak

faridah nazurah said...

orang islam masa sekarang ni sibuk dok nak berpolitik. nak tegakkan pendirian pasal hukum hudud tapi ni haaa gereja terbesar dah nak dibina dh ni.

adwafarahin said...

subahanallah, kite dok sibuk berpolitik smpai x sedar yg pembinaan gereja nie bakal memberi impak besar kpd umat islam

Cheq Sue said...

mmmmm...x tahu pun pasal ni, patut nya kena heboh2kan... 6 tingkat tu mcm2 orang 'dia' blh buat....

tunz said...

nauzubillah...tgk lah mcm mana depa bergerak secara senyap.....Ya Allah, kau lindugilah agama Islam dan umat Islam di negara ini.Kau perkukuhkan keimanan kami,eratkan ukhwah antara kami...kau peliharalah kami semua dri angkara yang durjana

tunz said...

mama minta izin copy yer

amranaiman said...

huhu besarnye.. bgus la mlaysia T_T

Mrs.Yie said...

orang2 atasan memang 'buta' huhu..ni je komen saya..

caliph shuriken said...

dh lama x stay area kL.. siyes bru tau hal ni...

aimie amalina said...

takotnye tgk
besa betol
aduhai
isau dengan zaman yg makin uzur nih
=(

Coolman said...

orang barat gereja sdh kosong tpi malaysia yang TERBESAR tu!!

SpeakerSekolah said...

Ni lah malaysia,suka sngat benda terbesar,smpai gereja terbesar pn bleh terbna..masjid terbsar x nk bna pulak..

khairul said...

semakin berani puak2 ni

Cikgu Bada said...

apa nk heran..skrg ni org islam sendiri dh memeprsendakan agama sendiri demi kepentingan peribadi

mr.curly said...

tul tu..nape nk sorok2??..sbelom ni sebok mesti nk heboh merate..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak sangat besar la . habes lah

raider150 said...

gila ..... peh apa nak jadi dgn generasi masa dpn nie.

Khairil said...

perbalahan demi perbalahan sesama org Islam dalam politik itu sebenarnya merugikan agama Islam itu sendiri...orang kafir dah jalan perancangan dan agenda mereka , kita pula masih dok keliru dgn masalah politik...

ctk said...

sibuk berpolitik membanggakan negara luar shingga xsedar negara sendri dimakan sikit demi sikit..huhuhuhu

kongkekman said...

taik kucing kou olang laaa...merata2 tokong naik macei cendawn.. .sEKITAR LAIN2 .. taman sentosa kleig kawasan keliang pppparimah..TOKONG SEBESAR2 TERMAMPU dalei kawasan rumah.. ..pihak berkuasa rabun ko..mato ko..bila demo kenduri semayeing memekak teliga ..kerajaei selangor nie tak do undang2 perumahei ko ko...


Alaaah contok khet negeri Siti wan kembang depan tu ..di terajui dok tok guru semacei bersarban singh selalu pun doh terkenal dgei tokong buddha yg di Gah kein..bosar sekalie di asia nie..bukei tu ajoorr dikiro 95% rakyat negeri siti kembei nok nok selalu nie..nok sok nie.. ugamo islei..tok guru tu tau tau ajoor lah berapi2 bab ugamo ni..kato kongkekmanperogolmalei.....ado lebeh kureing berpuloh2 tokong buddha seupama inie di negeri wan kembang nok selalu ternyago tu..berbanding jumlah pendudok islei nyo.. tambah nyo lagie ..mungkin demo nie wholly asal usul dari sie ..datuk nenek doh lalui gitiu..kot kot