Monday, November 14, 2011

AWAS!!!! SIHIR MELALUI FACEBOOK | JIN BOLEH MERAPATI MANUSIA MELALUI GELOMBANG INTERNET


Salam sahabat semua, pesan orang tua-tua beringat sebelum kena. Isu ni dah lama sebenarnya, tapi apa salahnya kita saling ingat mengingati. Macam-macam sekarang ni, Kalau nak suruh buang semua gambar dalam fb pun mungkin ada yang tak nak..Cuma nasihat aku, jangan kita dedahkan nama penuh kita dan nama ibu kita di facebook...terutamnya nama ibu kerana apa yang aku pernah dengar sihir-sihir ni dia akan gunakan nama kita dan nama ibu kita..jadi berpada-pada berfacebook pun yer. Jangan nak didedahkan semua.


KOTA BHARU – Pengguna laman sosial ‘facebook’ kini perlu berhati-hati terutama ketika memasukkan gambar-gambar mereka untuk paparan umum bagi mengelak unsur sihir dan gangguan. Pengerusi Persatuan Kebajikan Perubatan Islam Darussyifa’ Cawangan Kelantan, Zaki Ya berkata, pada zaman alam siber ini, jin boleh juga merapati manusia melalui internet atau gelombang termasuk laman sosial ‘facebook’. “Sebelum ini, saya pernah merawat satu kes orang terkena sihir yang meracau-racau secara tiba-tiba ketika berada di hadapan komputer semasa melayari internet


3 comments:

Bui Junaidi said...

uisshhh..nauzubillah..org sekarang kan suka upload gmbr dlm fesbuk termasuk bui...

Anak Wak Mail said...

delete je account fesbuk.senang!haha

Titisan Hujan said...

kt xupload org len yg upload plak