Friday, December 9, 2011

SEGMEN : KENAPA BLOG SAYA LAIN DARI YANG LAIN.


Salam sahabat, dah lama sangat tak join segmen. Hari ini alhamdulillah ada sedikit masa untuk aku menaip dan join segmen yang dianjurkan oleh seorang blogger femes ni. Siapa lagi kalau bukan Bro Ben Ashaari. Masa mula-mula berblog aku sangat obses menyertai segmen bro Ben ni. 

Beliau bertanyakan apa yang uniknya blog aku ni. Jadi macam ni lah, blog aku ni sebenarnya banyak perkara yang unik. Unik pada aku laa..pada orang lain tak tahulah, ia terlalu subjektif.  Pada aku blog ni semakin hari nampak semakin matang, macam hidup plak kan. Biasala makin berusia kita makin matang laaa, tapi kalau sebaliknya mungkin ada yang tidak kena. Contoh yang aku boleh bagitau  ialah cara berpolitik di Malaysia. Makin lama kita merdeka  makin nampak kurang bijak dan dungu dalam berpolitik, just aku punyer pendapat.

Jadi yang uniknya blog ni, ialah cara ia berkembang, dari entry yang tak berapa ok sekarang dan cuba main-main SEO. Aku berSEO bukan apa, just nak cari readers diluar lingkungan bloggers. Sebab kebanyakan bloggers yang datang berkunjung bukannya baca pun entry yang ditulis, just datang drop jejak di shout. Bukan aku tak menghargai akan kedatangan para bloggers tetapi mungkin dengan cara ber SEO aku boleh kembangkan pembaca blog ini.  Kalau nasib aku baik, mereka akan listkan blog aku sebagai favorites di lap top mereka dan insyaallah mereka akan berkunjung setiap kali mereka mengadap lap top. 

Ada orang kata blog personal jika bertukar ke blog SEO seperti ownernya dah kering idea...Aku akui memang aku tak pandai menulis dan tak banyak idea pun tapi kalau diperhatikan walaupun tajuk-tajuk SEO isinya adalah terselit pandangan dan pendapat yang aku berikan. Insyaallah pandangan dan pendapat aku tu sampai kepada para pembaca. Jadi itulah sedikit sebanyak keunikkan blog aku ni, kalau lebih-lebih nanti orang cakap masuk bakul angkat sendiri pulak.

Lagi Bro Ben tanya apakah aku rasa aku perlu pergi lebih jauh dalam dunia maya ni...?? Semalam aku ada bersembang dengan seorang rakan baik aku afzalsukasuki di FB, sampai bila kami nak berblog. Jadi jawapan aku padanya insyaallah selagi hayat masih ada. Mungkin pada masa tu entry-entry yang aku buat bersesuaian dengan umur aku. Oleh itu blog ini perlu pergi sejauh yang mungkin  untuk aku memberi pandangan dan pendapat dalam sesuatu isu. Siapa aku orang nak dengar pendapat aku ??? huhuuh terpulang pada korang lah yer..kalau rasa yang baik tu ambil yang tak baik dan tak berkenan tu buang jauh-jauh. 

Setakat ini dulu lah yer...terima kasih sudi luangkan masa membaca celoteh aku yang tak seberapa ni, maaflah jika ada yang mungkin aku tak sedar meng'up' diri sendiri sebab yang penting bukan itu niat aku, sekadar ingin berkongsi dengan sahabat-sahabat diluar sana.

16 comments:

Judh said...

singgah dari segmen yang sama ^^
mmg lain dr yg lain !

RHI said...

semoga HD, berjaya sebagai blogger..InsyaAllah..

Ezzattie said...

huhu sedih pulak dengar. bukan apa, nanti kalau kit adah tua mungkin nak berblogging pun dah tak sempat. waktu tu melayan anak cucu je la. hahaha

Unknown said...

blog hang terbaik bro!!!!

K O R I E said...

salam,
belajar guna SEO ek.
nanti bleylah ajar sy k!

sy dtg unt balas kunjungan awk td.
~segmen~

syuxer said...

dalam tak sedar, bro ceritakan pengalaman dari zero ke sampai la sekarang..satu pengalaman yang menarik..

aku pun tak tau sampai bila blog aku akan terus bernyawa..mungkin seperti kata bro, selagi nyawa dikandung badan..

seo penting untuk dapatkan pembaca yang mahukan info2 penting dalam bab isu semasa..aku pun cuba pelajari seo tapi aku masih zero..

idiey said...

datang dari blog abg Ben, join segmen...nice blog...dah follow sini...jgn lupa ke belog Idiey jgk ya:) dari Idiey - http://milosejuk.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

Abu Bagi said...

blog en dani mmg dah berubah dripada yg dulu.. masa mula mula kenal dulu nampak macam biasa2 aje, tapi sekarang dah semakin mantop.. tahniah en dani..
mari tepok tangan, oyeah.. :D

Anonymous said...

heyy ,, datang dari segmen same ,, singgah sini n follow ,, http://leeza-awak.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

LaLa mhdnor said...

dari segmen yg sama, da folo kamu :)

Shaker™ said...

siggah dari segmen bro ben.. Jemput sggh ke blog saya juga..

http://www.shakirshafiee.com/v1/2011/12/09/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain-dari-yang-lain/

QIMAYRA ® said...

dtg dari segmen yg sama utk follow sni .. kalau sudi follow la blk yer :)

http://lifewifvanessa.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

from sabah, with love ^^

Unknown said...

Eza singgah sini dari segmen yang sama ^^

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

Niel said...

haii(:
kite dah follow blog awkk,
harap follow blog kite jugak oke?
http://daniel-happyalways.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

Shiema Sufian said...

Ye, memang belog awak lain dari yang lain. HEBAT ! jom singgah belog Shiema (:

http://sayapunyasukalaaa.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

Khai_Sol said...

salam singgah^^