Monday, November 7, 2011

MENANGISLAH WAHAI MATA.....(TT)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sekarang ni banyak benar citer lawak, ada lawak bodoh ada lawak bijak, tapi yang banyaknyer adalah lawak bodoh..Yang ajaibnye bila minda disajikan dengan lawak bodoh ada jugak yang tergelak-gelak sampai terkeluar air mata. Lagi satu ada juga yang keluar air mata terharu kerana anak jadi juara AF, bini terkeluar AF dan macam-macam lagi..murahnya air mata yer.

Cakap bab air mata ni aku terfikir berapa orang diantara kita yang keluar air mata kerana insaf dan gerun akan Allah....kalau pernah baguslahhh kerana anda adalah insan yang terpilih...kerana bukan senang nak menitiskan air mata kerana faktor itu..ia memerlukan keihklasan dan ketakwaan yang mendalam kepada yang maha pencipta....kadang-kadang aku bercakap dengan mataku..menangislah wahai mata..tetapi tidak mungkin ianya berlaku dengan hanya dipaksa-paksa.


wassalam.

6 comments:

simanis said...

sangat mengesankan diri saya...aduhai...

speak on mind said...

Sangat mengesankan! Really...

mei-empat said...

Telah bersabda Rasulullah SAW . . “Ya Allah, anugerahilah kepada kami dua buah mata yang menangis kerana takut kepada-Mu, sebelum tidak ditemunya air mata.”

SubhanAllah , moga2 air mata ini tidak disia-siakan .
Thanks utk peringatan ni :))

Cikgu Jaja™ said...

selagi ada darah ruuhii yg sentiasa menginsafi..selagi itu mata akn selalu merembesjan airnya.. keran rembesan itu dtgnya dr hati kecil yg berjiwa taubat..kesal..ats titik hitam yg tercipta

tunz said...

insafi diri yang begitu kerdil ini....

Kik0 ♥ QiLaH said...

<-- hati tisu, mudah menangis T_T