Wednesday, May 18, 2011

apabila yang diselak itu lebih menarik.


Semalam ada kes mati mengejut apabila cuba lari dari ditangkap pihak berkuasa agama JAWI. Mangsa 49 tahun terjatuh dari tingkat 16 sebuah hotel di Kuala Lumpur, berita lanjut klik sini. Saya bersetuju dengan pandangan Dr Asri yang menyatakan tindakan pihak berkuasa tersebut membawa kepada satu dosa  kerana telah menyebabkan kematian. Mungkin pandangan ini tidak dipersetujui oleh pihak terbanyak dan teramai.

Tetapi jika kita fikirkan, ada benarnya, maksiat didepan mata, di pentas hiburan, di pentas maya tidak ditegur, yang tersembunyi pula di selak dan dicari....apa pun tentang dosa dan pahala tiada kuasa kita menentukan tetapi allah memberi akal fikiran untuk kita semua fikirkan. Al- fatihah untuk mangsa.

15 comments:

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Semoga Allah mengampunkan dosanya :) kematian tidak dijangka ..

harrazdani said...

ratu : al fatihah....

syrupmasin said...

pergghh..jatuh bangunan dan meninggal..takoot.betol..ermm pasal bende tuh masing-masing ade pendapat sendiri kan..

harrazdani said...

syrupmasin : betul tu masing2 ada pendapat sendiri...lagi baik kita awal2 lagi menghindarinya....

ABU said...

yg penting jauhkan diri drpd dosa..:D

ArulchelseA said...

dr asri memang lain dri yg lain pmikirnnya.jawi je tk nk dengar..dulu pasal mengintip dia komen jugak tk bg..

Jahidih Saili said...

sy pun setuju dgn Ustaz asri dan bro. maksiat depan mata dibiarkan, yg tersembunyi pula dicari-cari..

harrazdani said...

abu : :-)
arul : pernah kecoh atu masa dulu isu intip mengintip ni...
JS : yg sembunyi itu mungkin lebih kontroversi ???

Ujang9897 said...

hurm...,

tanda kiamat..

Budak Botak said...

Susah la nak cakap sapa salah sapa betul, kalo org tu x buat salah kenapa nak lari kan...

Entry terbaru -> Gambaran / Lakaran Pelukis Stadium Baru Kelantan... (",)

harrazdani said...

ujang : thanks

harrazdani said...

BB: betul tu....masing2 punyer pandangan...

Nurul Hamimi Awang Japilan said...

betul tu. maksiat depan mata dibiarkan, yang tersembunyi tula yang di intip. macam2.

harrazdani said...

nurul hamimi : :-)...

< kokser kokdam > said...

maksiat yang jelas lg terbuka, mmg sepatutnya d tegur.. tp, jawapan yg mybe akan d terima "sape kau nk tegur aku..." mybe la... so, penyelesaiannya, pemerintah yg kena jalankn kuasa...

so, kalo dh pemerintah yg sengaja tutup mata... emmm yg tersorok lg la xnmpak..

bab pencegah maksiat pulak, syarat untuk jatuh pada tuduhan zina ialah 4 saksi.. 1 lg, dh kuasa yg d berikan hnya untuk tugas itu...

kang, kalo tegur yang maksiat terang2 tu kang, masuk tv o paper lak, kena saman... sbb nya? pemerintah x buat ape2 arahan o undang2 untuk tegur yg tu...

* pendapat ambo la..

=D