Saturday, November 26, 2011

AWAS.!!!!! INDONESIA VS MALAYSIA PEMENANGNYA YAHUDI.......

 sumber gambar beautifulnara
 
Salam sahabat, walaupun isu ini sudah lapok, tetapi aku pasti api yang telah menyala ini takkan padam dan baranya akan terus menyala...tunggu angin tiup jer..pasti nyalaannya akan kembali marak...pasal apa ni ?? pasal orang indonesia yang kurang senang ngan orang Malaysia, bukan semua tapi kadang-kadang kita lihat ianya sangat jelas dalam beberapa keadaan dan perkara. 

Aku ada terlihat di laman sosial betapa hebatnya kutuk mengutuk antara kedua-dua belah pihak warga ini bergaduh. Yang boleh aku fikir time tu "hmmm melayu sama melayu bergaduh..dan yang lebih mendukacitakan islam sama islam" .

Tahukah kita, kita semua ni adalah serumpun, Malahan orang Malaysia pun ada berketurunan dari sebelah sana, kita juga berkongsi  bahasa yang seakan sama dan majoritinya beragama islam. tetapi mengapa kita sering mencari perbezaan dan titik perbalahan sehingga mencetuskan api  kebencian sesama kita. 

Tidak kiralah dalam apa  jua bidang pun sehingga dalam sukan pun hendak menunjukkan sikap yang sangat memalukan ini. Sepatutnya sukan menjadi salah satu medium penyatuan bukan perpecahan.

Aku terjumpa di Facebook berkenaan kenyataan ini...kalau kita baca pun mungkin ada benarnya, jadi di pihak kita Malaysia hentikanlah sebarang perkara yang boleh menyumbang ke arah yang petikan di bawah maksudkan kerana yang rugi adalah agama kita semua ...ISLAM.

wassalam


Saya ada menjumpai Indonesia membuat page yang tidak baik tentang Malaysia . Di sini saya berharap agar semua rakyat Malaysia jangan komen atau memaki hamun tentang page atau apa-apa yang di post kerana ini membuatkan rakyat Indonesia akan terus membuat perkara yang tidak bagus kepada rakyat Malaysia supaya kita sakit hati . Tolong jangan komen . Biarkan sahaja orang Indonesia yang komen .

Lagi satu jika ada sesiapa yang telah membuat page tentang Indonesia silalah delete page itu . Sekali lagi saya memberi amaran jangan komen di tempat Indonesia page atau lain - lain . Jika Malaysia dan Indonesia bergaduh peperangan akan bermula antara Islam dengan Islam dan ini telah pun DIRANCANG oleh yahudi untuk berperang sesama agama .

Ingatlah Kiamat telah mendekati kita . Kepada pembaca Indonesia kami meminta maaf jika ada salah . berbaikla kepada sesama agama ataupun rakyat . Jangan biarkan Malaysia dan Indonesia berperang kerana ini adalah rancangan YAHUDI untuk menghancurkan agama Islam .





3 comments:

afzalsukasuki said...

aku pun syak ada agenda tersembunyi sesetengah pihak untuk melihat kita bergaduh :(

kiz said...

yang tersurat dan tersirat..

- LIANA ASIF - said...

pada hal kita saling memerlukan....