Saturday, November 12, 2011

SEKSINYA FASHA SANDHA...ARTIS MALAYSIAKINI


Salam sahabat, hari ini apabila menjadi artis, seolah-olah memperolehi satu lesen untuk mereka berpakaian sebegini rupa tanpa mengira sensitiviti agama dan adat setempat..Apa yang mendukacitakan artis ini adalah artis malaysia dan beragama islam. Aku berharap selepas ni pihak yang berwajib menetapkan garis panduan pemakaian kepada artis di Malaysia agar tiada yang mengambil kesempatan dan alasan menjadikan kemodenan sebagai lesen untuk berpakaian sebegini. Sedarlah wahai artis, ada dikalangan remaja menjadikan anda sebagai ikon dan contoh.

Kalau dulu Allahyarham Datuk Muhammad Rahmat mantan menteri penerangan boleh tetapkan syarat berambut pendek kepada semua artis lelaki jika ingin mendapat ruang di RTM...mengapa tidak sekarang peraturan baru yang menetapkan kesopanan pemakaian diambil kira jika seseorang artis itu ingin tampil di khalayak atau media cetak.. 

Akan tetapi kalau nak ikutkan takkanlah perkara yang berkaitan pemakaian pun perlu ada peraturan, kes sebegini bukan sekali dua..tapi dah banyak kali..Jadi jika terpaksa adakan peraturan adakanlah walaupun akan ada suara yang mengatakan ia satu tindakan kebelakang tetapi kita perlu ingat, berundur selangkah bermakna kita berwaspada untuk meneruskan langkah seterusnya....daripada kita terus kehadapan tetapi penuh dengan cacat celanya....fikirkanlah.

8 comments:

ChaCha said...

terkejut mula2 tengok dia pakai macam ni. ape dah jadi skg ni..

Ujie said...

agama dah mmg tolak tepi..
adab timur pun nak dibuang jauh.
patut kena amik tindakan dgn artis yg begini.

Titisan Hujan said...

uuuhhh..nk tgk pn malu

ArulchelseA said...

tu la pasal..kerajaan pasal rambut..lirik lagu ada batas..tp pkaian pmpua tk de pulak..tk nak gam pulak..

yang said...

htc wildfire ok, tapi alang2 amik je htc incredible s @ htc sensation. Rega dekat2 je

Adam Mohd Khairul said...

Patutnya fasha sandha didenda seperti faizal tahir dlu. Bezanya faizal tahir masih menutup auratnya..

Anonymous said...

fap...fap...fap

- LIANA ASIF - said...

kali kedua tgk fasha pakai baju mcm ni.. yg dulu tali gantung kat tengkuk je, terus kosong smpi pnggul.. yg skng nak sm je, cuma bezanya yg ni byk tali melilit kat blkng die..
sbg pmpuan, sy sndiri tolong rs malu untuk die...