Saturday, December 31, 2011

KELANTAN VS TERENGGANU 31 DIS 2011 | PERLAWANAN PERSAHABATAN PRA MUSIM LIGA SUPER 2012



KELANTAN VS TERENGGANU 31 DIS 2011 | PERLAWANAN PERSAHABATAN PRA MUSIM LIGA SUPER 2012. Pada malam ini dua gergasi Pantai Timur iaitu pasukan Kelantan dan Terengganu akan berentap dalam siri perlawanan persahabatan sebelum menjelang persaingan sebenar pada Januari tahun depan. Perlawanan persahabtan ini amat signifikan untuk kedua-dua pasukan.

Kelantan yang baru sahaja tewas 4-3 (secara agregat) semasa menentang kelab PERSEBAYA dalam persaingan untuk merebut UNITY CUP sudah semestinya mahu mengembalikan moral para pemain dan para penyokongnnya tentang kemampuan pasukan Red Warrior pada musim depan. Tahap seserasian para pemain juga harus dipertingkatkan terutamnya di barisan serangan agar Kelantan tidak mensia-siakan lambakan peluang yang terhidang di hadapan gol pihak lawan.

Bagi pasukan Terengganu pula, sudah semestinya perlawanan ini akan menguji kreadibiliti jurulatih Mat Zan Mat Aris dalam mengemudi pasukan Terengganu pada musim hadapan setelah cemerlang pada musim 2011 di bawah kendalian Irfan Bakti. Perlawanan ini adalah sangat penting bagi Mat Zan untuk membuktikan bahawa beliau adalah calon yang paling tepat bagi menggantikan Irfan Bakti pada musim 2012.

Diharapkan perlawanan yang akan dilangsungkan pada malam ini akan menunjukkan satu kualiti permainan bola sepak yang tinggi dan pastinya sedikit sebanyak akan memberi gambaran positif tentang perjalanan kedua-dua pasukan pada musim 2012 nanti.

Gol more klate gol more...

1 comment:

RHI said...

go go Terengganu hehehe