Friday, December 2, 2011

NAK KALAHKAN YAHUDI ???? INI CARANYA........




Salam sahabat, iklan di atas tiada di negara Islam Malaysia, mengapa yer? no comment, aku perhatikan iklan mengajak orang berjemaah tiada dipaparkan kecuali azan yang dikumandangkan dan secara automatiknya mengajak kita ke arah itu. Setakat itu sahaja dan ia berhenti disitu. Tetapi iklan untuk mengajak  orang berduyung-duyung meramaikan majlis hiburan seperti konsert dan pesta banyak pula kita lihat dan dengar.

Aku dapat iklan ini dari facebook seorang kenalan, dalam iklan tersebut menceritakan tentang seorang yang kuat fizikal dan mentalnya hampir tewas dengan kenikmatan tidurnya. Dia kuat mengangkat besi, tetapi tidak larat untuk mengangkat selimutnya dikala azan subuh berkumandang.. Dan akhirnya insaf melihat insan yang amat dhaif fizikalnya tetapi kuat jiwanya. Subhanallah.

Kita semua baru sahaja memasuki tahun baru hijrah dan tidak lama lagi akan menutup tahun masihi dengan seribu satu kejayaan, kesedihan dan pertanyaan. Pertanyaan tentang apa? tentang apa yang  telah dilaksanakan dan akan dilaksanakan pada masa hadapan ?. 

Kepada yang berjaya alhamdulillah diucapkan tetapi pada yang masih mencari-cari hala tuju..jom kita bersama-sama mencarinya kerana selagi kita beragama islam pasti ada sinar menanti kita. Kerana islam itu agama yang penuh rahmat dan barakah.

Berbalik kepada iklan di atas, permulaan iklan sungguh cantik dan penuh makna tetapi penyudahnya lagi bertambah makna dan pengertiannya...Mengapa aku berpendapat sedemikian ? kerana jumlah jemaahnya !!! itulah realiti yang boleh kita lihat di Malaysia pada hari ini. 

Sedarkah kita bahawa Yahudi mengetahui rahsia kekuatan kita yakni orang islam. Apa rahsianya ? melalui solat berjemaah. Jika tidak masakan mereka berani mengatakan "jika mereka datang ke masjid orang islam pada waktu subuh dan melihat bahawa tiang masjid lebih banyak dari bilangan jemaahnya, jadi janganlah risau kerana orang islam tidak boleh mengalahkan yahudi" Akan tetapi, suatu ketika nanti apabila solat subuhnya sama seperti mana solat Jumaat, maka pada ketika itu, Ya !!! kamu pasti menang ke atas kami orang Yahudi".

Tajuk di atas bukan ingin mengajak sahabat semua sama-sama berperang dengan puak mereka, kerana kita perlu ingat bahawa islam bukan tertegak melalui mata pedang tetapi dengan dakwah. Jadi cukuplah kita melawan mereka dengan menunjukkan kita semua bersatu padu kerana dengan kesepaduan, islam akan disegani dan tidak akan mudah diperkotak katikkan. 

Pada masa kini orang islam terutamnya di Palestin dihenyak dan dipijak sesuka hati oleh puak yahudi ini, dan mereka walaupun hanya berjumlah 5.2 juta di Amerika Syarikat tetapi dapat mengawal ekonomi dan politik Amerika. itu kenyataan yang mesti kita semua terima dan samentelah jika dapat menguasai Amerika mereka akan mnguasai dunia..betul tak.

Oleh itu, sebenarnya orang Yahudi dah bagitau kita semua apa senjata untuk kita mengalahkan mereka, tetapi yang peliknya mengapa mereka mendedahkan kelemahan mereka ? kerana mereka tahu umat islam pada hari ini tidak mampu untuk bangkit dan tidak sanggup melawan arus keasyikan yang dihidangkan oleh puak mereka. 

Jadi apa azam baru kita pada tahun baru ini (tahun Islam) ialah marilah kita menunaikan solat subuh secara berjemaah, kerana itulah senjata kita umat islam. Di dalamnya penuh dengan rasa kenikmatan kesepaduan dan keutuhan umat yang amat istimewa sambil mengharapkan pertolongan dari yang maha kuasa.

Wassalam

8 comments:

simanis said...

Tidur itu bertambah enak disaat azan subuh berkumandang kerana manusia itu dibelai2 syaitan...

Liyana Zahim said...

Liyana pnh dgr stetment yg merah tu.. Pokoknya kte kne bersatu mjaga solat.. Sbgaimana yg diperkatakan mengangkat besi larat tp angkat selimut tak larat..

Solat jumaat org yg tak solat 5 wktu pun pergi.. Sbb wktu kerja.. Dorg tpksa pg sbb tkut malu dgn kwn2 dan sbgainya.. Tp bila subuh kte di rumah sendiri yakni tidak ada sesiapa untuk dimalukan melainkan keluarga sendiri..

Thanx 4 sharing.. :)

Unknown said...

tq berkongsi!!

LiFe KaMi said...

Sembahyang itu tiang agama, amalan yang pertama akan dihitung diakhirat kelak baru lah amalan2 kebaikan yang lain, semoga kita semua dapat memperbaiki solat kita dan tidak meninggalkannya..

Adam Sahaja said...

ustaz adam cakap, orang yang tidur apabila azan subuh adalah sebabkan mereka selesa diselimutkan delimut kulit babi oleh syaitan.. memang susah nak bgun subuh, tapi jika kita setkan dalam minda untuk bgun..kita pasti akan bgun tanpa guna alarm papa..

Unknown said...

betapa kuat nya hasutan syaitan..sampai dikencingnya kedlm telinga kita

afzalsukasuki said...

betul tu bro.ai bersatulah kita umat Islam :(

Diari Si Froggie said...

renungan bersama untuk aida juga..:) sekarang makin ramai yang meninggalkan solat..