Saturday, July 9, 2011

Bersih : bermulanya pertempuran yang ganas dan brutal


Assalamualaikum dan salam sejahtera, sudah menjadi kebiasaan kalau hari Sabtu mood akan lebih baik berbanding dengan hari Ahad...kerana hari Ahad merupakan hari terakhir untuk melepak a.k.a membuta atau bersiar-siar bersama famili, awek atau pak we....Jadi oleh kerana hari sabtu merupakan hari permulaan cuti selain keluar melepak di luar,  hari Sabtu juga bagi saya amat sesuai untuk melaksanakan tugas-tugas pembersihan rumah dan sekitarnya secara lebih keras dan brutal.... sental dan gosok mana-mana bahagian yang kita nampak dah macam bukan warna asalnya..kerana kebersihan itu adalah lambang keperibadian kita...


Walaupun sesetengah daripada kita menganggap hari Sabtu merupakan hari bermalas-malasan ...kita perlu lawan perasan itu...bertempur dengan perasaan malas yang sentiasa bersarang dalam diri kita ini..kerana penyakit malas itu amat tidak digalakkan... ayah saya pernah berpesan..."kita orang melayu perlu berusaha dua kali ganda dari kaum lain untuk berjaya, kerana persepsi mereka menganggap kebanyakan orang melayu adalah pemalas"jom kita mempersiapkan diri melawan sikap malas pada hari Sabtu...serannnnnngggg !!!!...

14 comments:

el-janna said...

ngeee baik bersihkan bilik

ArulchelseA said...

aku tgh bersihkan minda ni.. kih kih kih kih

abu idris said...

arrayah.info - Demonstrasi Khilafah 2.0 berjaya bukan Bersih 2.0

ABU said...

oh tak blh serang sekrang sbb tengah online...hahaha
nnti nak 'Bersih' bilik..hehehe

cucu umie said...

yer...ayie sudah siap dh kemas rumah..haha lagipon cuty, setiap hari same je.. semua holiday..lala

iKhRam said...

nampaknyer semua dah dibersihkan.. alhamdulillah

syrupmasin said...

haha..seranggg :D

aleen aiden said...

yeah!alin klo dah sampai malasnye tu,xkira hari dah.hari2 lain pon bley malas.jadi sementara rajin mehla kite kerjakan mane yg patot.hu3

Khairil said...

dah kena dah....hahaha

SoLy SoLicious said...

hari sabtu..hari bersama keluarga ^___^

kotak bulat said...

kb bru leas bersihkan ruma sewa..
T_T penat~
pasni nak bersihkan lapptop..hehhee

alif haris said...

egat bersihkan KL haha

Syuxer said...

aku tengah bersihkan pe yang wat laptop aku jadi berat..:)

Jiejah Gorjes said...

macho nye kucing tu hiks