Friday, August 5, 2011

Entry info | Golden Churn ada DNA babi...pulak dahh!!!!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera, aku kalau balik semenanjung tak bawa balik kek lapis memang tak sah, jadi pengumuman di atas sedikit sebanyak menyelamatkan beberapa ratus duit aku dan berat bagasi aku dapat dikurangkan untuk balik raya tahun ni,...hahahahahah, maaf laaa yer. Kalau tengok kepada kenyataan Majlis Agama Islam Sarawak ni aku terfikir macam mana laaa kita nak melahirkan generasi yang betul-betul bebas dari unsur sebegini....aku kadang-kadang terfikir adakah kejatuhan moral dan kejadian jenayah yang kian membarah sekarang ni khususnya dalam umat islam, ada kaitannya dengan faktor pemakanan ???? 

p/s Berita lanjut boleh terjah blog BUI

12 comments:

Freaky said...

kemungkinan besar mungkin disebabkan faktor pemakanan..

Jiejah Gorjes said...

hurmm baru plan nak beli menda alah ni nak buat biskut semperit...alahai terkenang selama ni makan tak halal la ishhh

kiz said...

ermm..mungkin masih banyak lagi produk yang kita tak tahu..

Khairil said...

dgr cerita produk mentega ni yang dikeluarkan di Sarawak sahaja yang haram...yang kat semenanjung halal pula...mcmana boleh jadi legu tu?....

cucu umie said...

tak tahulah bro,..maner satu yg betol..hanya yg disarawak @ seluruh malysia kek lapis nie tidak halal..

ArulchelseA said...

hd kek lapis satu..kih kih kih..

org kata guna golden churn ni jd sedap..kih kih kih..ptt la ada babi rupanya.

simanis said...

tu la dani...banyak sangat makanan kita ni yang selama bertahun2 kita makan, alih2 di sahkan tak halal...

nak mati nanti agaknya cukup la sekor b**i dalam badan kita ni...aduhai...

wan_cikgumuzik said...

ayookkk..!! masalah besar nihh.. huhu.. sabo jer lah.. kikikikiiki..

caliph shuriken said...

stuju bro.. ada kaitan dgn pemakanan.. klau xde org siasat cmni, kita pun x sedar yg halal makan tu dh jadi sebaliknya...

iKhRam said...

yup.. tahap pemakanan perupakan element penting dalam pembentukan sahsiah diri..

Wanie said...

ish3333..habis tu dah xleh makan la kek lapis?huhu..favorite tu..

Bui Junaidi said...

mcm kenal jer BUI tu..hehe
tu lah pasal,mmg tahun ni jualan kek jatuh merudum gara2 berita ni kan..kuang ajar betul lah pihak2 yg tidak bertanggungjawab tu..nampak gaya sebelum beli kena tanya betul2 dulu guna butter apa..

bos bui dulu pernah borong kek lapis dyg salhah taww..sampai rm3000 dia berhabis,borong kek bawak balik sabah..