Wednesday, November 2, 2011

CERITA INI AMAT SEDIH....;(



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku ambil cerita ni daripada facebook, aku rasa bukan kisah benar tetapi sangat baik untuk kita mendalami dan memahami isi cerita di bawah. Moralnya berfikirlah secara waras dalam melakukan sesuatu agar tidak tergelincir dari landasan akal.  jom layan cerita sedih ini.

"Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama". Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. 

Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya. 

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup. Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".

wassalam ;(

11 comments:

Syafiq Isme said...

Ya Allahhhh ! sangat-sangat tidak berperi kemanusiaann ! sedih nya cerita ni. memang tak patut benda ni terjadi. dunia akhir zaman.

hey, I ada buat entry pasal perempuan zaman skarang memakai tudung mengikut biarawati kristian. Eh, betul ke ? Tak faham lah, cuba U bg pandangan :)

http://bubblechezz.blogspot.com/2011/11/mengikut-biarawati-kristian.html

Bui Junaidi said...

sedih bui baca
lepas ni kalau anak main lipstik,bui biarkan jer lah..huhuhu..

Hanih Borhan said...

hu3...sdey sdey sdey... :(

Ya Tuhan, mintak2 ni bukan kisah betoi...menakutkan walaupun realitinya ada yg lbey menakutkan...hu3

dunia makin canggih, org semua jadi makin jahat...ish3

Titisan Hujan said...

penah bc kisah ni
sedih

ArulchelseA said...

sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian hilang pendapatan..

:: Mrs.Eady :: said...

sedih!!

Warna Warni Kehidupan said...

bertindak mengikut emosi sering kali menyesal di akhirnya. Samakah harga lipstik itu dengan nyawa anaknya :((

iKhRam said...

adakala
kegagalan mengawal emosi
memang membawa padah yg sgt tidak baik.

ammboi said...

terbaik bro.. mmg memberi kesedaran :)

SoLy SoLicious said...

kejam nak mampus... lipstik boleh carik kat kedai..anak boleh ke?

Niza Romli said...

hanya kerana lipstik yang harganya taklah seberapa jika nak dibandingkan dengan nyawa seorang kanak2 anugerah Illahi ;(