Tuesday, November 15, 2011

SUBHANALLAH !!! GAMBAR KEKEJAMAN TENTERA NAZI



Holocaust ini adalah pembunuhan beramai-ramai oleh tentera Nazi Jerman pada Perang Dunia II. Ia berlaku pada 1941 dan berakhir pada 1945. Sasaran mangsa pembunuhan adalah orang Yahudi. Dianggarkan 6 juta orang Yahudi dibunuh dalam kejadian itu. Ada juga golongan lain seperti golongan Slav iaitu dari rakyat Poland, Rusia, golongan Sinti, golongan kurang upaya seperti pesakit mental dan golongan homoseks. Sebenarnya jumlah yang dibunuh tidak direkodkan tapi dianggarkan lebih kurang 26 juta telah menjadi korban Holocaust ini.


Banyak lagi gambar-gambar menarik di syuxer

6 comments:

Liyana Zahim said...

Germany bangkit lepas perang dunia pertama after perjanjian versailes yg mghina ngara diorg dgn mngenakan conpensation utk byr kerugian perang dunia pertama, ekonomi dimonopoli org luar n sbgainya.. Bile hitler bangkit die restore negara jerman n rule negara tu ikut style kuku besi die.. Tp last2 jerman skrg da jd ngara plg maju dlm dunia..

Sebenarnya hitler ni jd jaat camni sbb didikan die mse kecik.. Ayh die jht.. Salu dera mak dia.. From tat tragedy die rebel smpailah die jd pmimpin kat germany.. So isu holocaust ni mmg jd kontroversi gile2 sbb xde pmimpin zmn tu yg jht mcm hitler..

ch000tz axoera said...

saya punya sahabat yang terlalu membesar2kan hitler sehingga sekarang, kehidupan beliau pun da seakan2 tak berpegangan.....Subhanallah, moga Allah gerakkan hatinya kembali kembali ke jalan yang benar..

Syuxer said...

terima kasih bro..bagi backlink..:)..

isu ini masih kabur apakah disebalik terjadinya gambar ini..apakah hitler benar2 menghapuskan yahudi kerna nak bagi kita tahu sapa itu yahudi atau itu sekadar permit untuk hitler melakukan kekejaman tersebut

MARIA LIZA said...

saya pernah menerima satu link kat FB mengenai sejarah manusia itu sendiri..ada sebab mengapa Hitler musnahkan kaum yahudi ni...Kita tak boleh slhkan Hitler 100%

caliph shuriken said...

yup, kaum yahudi amat licik.. pasti ada alasan yg kukuh kenapa hitler btindak cmni...

shahputra nasron said...

ungkapan emas :

Saya boleh bunuh semua yahudi ketika saya berkuasa tapi saya tinggalkan sdikit untuk anda tahu siapa Yahudi dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka. >Adolf Hitler<