Saturday, June 25, 2011

apa maksud unique visitor (UV) sebenarnya

Assalamualaikum dan salam sejahtera, dua hari lepas saya ada buat satu entri berkenaan, bagaimana untuk kita mengetahui jumlah pembaca setia di blog kita klik sini , oleh itu  saya menggunakan unique visitor (UV) sebagai indikator untuk dijadikan kayu ukur tentang apa yang saya maksudkan. walaubagaimanapun timbul persoalan tentang apakah yang dimaksudkan dengan UV ini, disini ada dua takrifan atau pendapat  berkaitan hal terbabit yang datangnya dari dua orang kawan saya.

yang pertama oleh :
 


yang kedua oleh :



rozaimi memberi pendapatnya diruangan komen entry saya disini . Kalau tak silap saya semalam wancikgumuzik ada menerangkan lebih lanjut berkaitan hal ini....klik sini dalam entry tersebut dia menceritakan tentang perbezaan unique dan pageview plak banyak respond dan pandangan diperolehi...kalau sesiapa ada pendapat dan pandangan tentang hal ini harap boleh berkongsi....untuk menambah pengetahuan dalam dunia maya ini.

6 comments:

Jiejah Gorjes said...

ooo mcm tu..takpela...sy tak kisah pun dah lama hidup tanpe visitor huhuhu...

btw..cantek header ni yg nk jeles nih

Wanie said...

tak betul ke maksud UV hari tu..
macam logik je..hehe

mungkin boleh tanye nuffnang sendiri kalau nak tau maksud sebenar..:)

Azzah said...

cantik nya header..mana tag line suka,fikir tu?..pasal uv tu tak kisah sangat kot,asalkan ada orang komen sikit-sikit.

ArulchelseA said...

cuak aku bro...tk kisah la uv tu mcm mana..janji blog kwn2 kita terjah..kih kih kih//

cuma pndangn aku pasal uv msih bersetuju pndpt bro sblum ni..aku fikir pun mcm tu..

Khairil said...

saya pun tak kisah macam ArulchelseA juga...janji terjah...

wan_cikgumuzik said...

khairil tuu otai.. xper laa main SEO.. hahhahahaha...