Thursday, August 4, 2011

"PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA | SEGMEN CIKGUMUZIK"

sape nak join klik SINI

Assalamualaikum dan salam sejahtera, nak join segmen yang dianjurkan oleh wancikgumuzik. Hari ni dah masuk hari keempat kita berpuasa cepatnya masa berlalukan, semoga semua berada dalam keadaan yang sentiasa bersemangat dan bertenaga menjalani ibadah puasa di bulan yang mulia ni. ironinya malam ini adalah malam kelima kita bersolat tarawih, nak tengok fadhilat solat tarawih malam kelima klik SINI

Berbalik kepada segmen wancikgumuzik ni beliau menimbulkan satu soalan, dan bagi aku soalan yang diutarakan sudah berkali-kali timbul sebenarnya iaitu "perlu ke kita sebagai penganjur segmen terjah dan komen di entry mereka yang join segmen yang kita anjur??" bagi aku ia adalah WAJIB...wajib apa? wajib terjah dan wajib komen. Aku umpamakan mereka yang membuat segmen ni umpama mereka yang menjual produk. Siapa yang menjual tipulah kalau dia cakap dia tak perlukan pembeli. kalau yang berniaga tak perlukan pembeli itu gila namanya.

Tapi kalau top-top blogger ni aku tengok kurang nak komen, mungkin mereka dah taraf  -taraf  company besar cam tesco, carefour, jaya jusco dan lain-lain, mereka tak perlu hargai pelanggan sangat sebab mereka dah ada nama besar...dieorang buat macam mana pun orang tetap pegi beli jugak. Tapi kalau macam aku ni taraf mini market atau kedai kopi tepi jalan ni...kalau aku tak hargai pelanggan aku siap laaa, cukup seminggu bungkus laaa. Tapi   cam wancikgumuzik ini setakat aku join segmen dia walaupun dia top blogger dia datang komen jugak...termasuklah segmen ni..kalau tak caya tengok kat ruangan komen tu..mesti ada gambar beliau yang sedang possing maut terangkat dagu ke langit tu.

Jadi bagi aku walaupun top blogger ke, buttom blogger ker semua kena hargai mereka yang join segmen yang mereka anjurkan. bagaimana nak hargai ? komen laaa sikit, bukan susah pun, ada kene bayar ker ? kene bayar pun setakat bil letrik jerlaaa...tapi pulangan daripada mereka yang join segmen tu aku rasa lebih lagi dari segi menjana trafik ke blog tuan yang menganjurkan tu, tak payahla nak sombong bongkak dan memberi pelbagai alasan yang menghalalkan agar mereka tak perlu komen pada entry mereka yang join segmen tu...macam aku cakap tadilah..bila ada orang beli produk yang kita jual, hargailah ia...bukan nak banyak pun senyum jer pun dah cukup..dari tak senyum langsung itu namanya ???? lu fikir laaa sendiri. ini just pendapat aku jer. 

7 comments:

Liyana Zahim said...

Mgkin bile jumlah da terlalu ramai dorg tak smpt kot?

arituarini said...

aku tk buat segmen lg..tp klau buat insyAllah sapa yg join aku komen..kih kih kih..

*bila la aku nk buat segmen ..HD dah buat dah..ermmm...(tgh garu2 kepala..)

harrazdani said...

liyana : ucap thanks pun takkan tak sempat kot.....

arul : buat laaa..aku confirm join punyer.

Unknown said...

bagi bui mmg WAJIB komen supaya dia tahu yg penyertaan nya sudah diterima..*_*

wan_cikgumuzik said...

tahniah bro.. bahasa ko sangat indah di mata aku ok.. susunan ayat ko memang sangat terrbaeek.. ko nihh cikgu sastera kerr?? bagus laa penulisan ko..

errr.. aku bukan top blogger laa.. top rangking kerr.. lain maksudnya tuhh.. hehehehe..

thanks join segmen aku.. aku sangat hargainya... :D

harrazdani said...

hahah..tengok aku dah cakap dah hang mesti datang komen punyer...hang top blogger yang perlu dijadikan contoh oleh anak didik lain....kipidap bro.

p/s ; aku bukan cikgu sastera..huhuhu

mawarseri said...

amat setuju ngan pendapat ni....penghargaan tu penting, kalau tukang kedai tu manjang sombong, lambat laun x mau dah beli lagi dr kedai dia...kan...kan...